
מי אנחנו
ד"ר עידית אדלר היא חברת סגל בחוג לחינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. היא בעלת תארים במדעי החיים ובמדעי החברה מהאוניברסיטה העברית, מהאוניברסיטה הפתוחה ומאוניברסיטת תל אביב, ואת עבודת הדוקטור שלה, בחינוך מדעי, השלימה באוניברסיטת בר־אילן.
מחקרה של ד"ר אדלר עוסק בחינוך מדעי יישומי מתוך מטרה לקדם חברה בת־קיימא —
חברה שבה אנשים מצוידים בידע, בכלים ובמוטיבציה להתמודד עם אתגרי הסביבה, הבריאות, הקיימות והצדק החברתי.
ברוכים הבאים לעמוד הצוות של קבוצת המחקר הפועלת בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב.
הקבוצה עוסקת במחקר בחינוך מדעי, מתוך מחויבות לשדה ההוראה ולחברה הישראלית. בכל שלב בדרך – ממאסטרנטים ומאסטרנטיות ועד בוגרים ובוגרות –
חברי הקבוצה הם שותפים פעילים לחשיבה, לחקירה ולהובלת שינוי. כאן תוכלו להכיר את האנשים שמאחורי השאלות, הרעיונות והעשייה.

מאסטרנטים ומאסטרנטיות
סטודנטיות וסטודנטים לתואר שני שמפתחים מחקר חינוכי מתוך סקרנות, מעורבות, ורצון להשפיע – כל אחד ואחת בדרכם.

רנא חאמד מאסרוה
נושא המחקר
אפיון דפוסי מעורבות הורים בתהליכי למידה בהכוונה עצמית של ילדיהם
בהנחיה משותפת עם -
פרופ' אודרי אדי רקח מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב

ח׳אולה מנסור
נושא המחקר
"גשר ירוק": מודל חינוכי לגישור בין בריאות וסביבה, ידע מדעי וידע תרבותי, במסגרת שיתוף פעולה בין דורי

יעל תמיר
נושא המחקר
תהליכי הצמחת בית בקרב משפחות עקורות בעקבות מלחמת חרבות ברזל
בהנחיה משותפת עם -
פרופ' ענת זית זיידמן מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב

יוליה שירי
נושא המחקר
גנים מקדמים בריאות דרך חקר: פיתוח אוריינות מדעית בקרב ילדי הגן
בהנחיה משותפת עם -
פרופ' דורית ארם מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב

אורה ביטאולין
נושא המחקר
גנים מקדמים בריאות דרך חקר: פיתוח אוריינות לשונית בקרב ילדי הגן
בהנחיה משותפת עם -
פרופ' דורית ארם מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב

יאקות אבו איסמעיל
נושא המחקר
וויסות מוטיבציה בכיתת המדעים
דוקטורנטים ודוקטורנטיות
חוקרות וחוקרים צעירים שמובילים מחקרים חדשניים ועמוקים בלב שאלות חינוכיות בוערות, תוך תרומה ממשית לקהילה האקדמית והמעשית.

נושא המחקר
שותפות מקדמת הוראה: מודל לקידום שינוי פדגוגי מערכתי בבית הספר דרך שותפות אקדמיה-פרקטיקה
בוגרים ובוגרות של קבוצת המחקר
שותפים ושותפות לדרך שהמשיכו לנתיבים מגוונים – באקדמיה, בהוראה, בהובלה חינוכית ובמיזמים חברתיים.
המחקר שעשו כאן ממשיך ללוות את העשייה שלהם.

נושא המחקר
הנגשת מחקר חינוכי לאנשי חינוך: חציית גבולות מחקר-פרקטיקה והטמעת פרקטיקות מבוססות מחקר באמצעות בינה מלאכותית יוצרת (GenAI)
מצגות, פוסטרים או מאמרים
שותפה לפרס הרקטור להתחדשות וליצירתיות בהוראה באוניברסיטת ת"א (2025)

רודיינה אלקארנווי
נושא המחקר
אפיון תפיסות אודות הוראת בריאות ורווחה נפשית בקרב תלמידי תיכון במגזר היהודי והבדואי בישראל
בהנחיה משותפת עם –
פרופ' אורית בן צבי אסרף מאוניברסיטת בן גוריון בנגב

ליטל אריה
נושא המחקר
"בשביל הנפש": מודל פדגוגי לקידום חשיבה בינתחומית אודות בריאות הנפש בקרב תלמידים.
מצגות, פוסטרים או מאמרים

נושא המחקר
כשתיאוריה ופרקטיקה נפגשות באוניברסיטה:
תפיסות פרחי הוראה אודות הקשר בין מחקר תיאורטי לפרקטיקה החינוכית במהלך קורס להקניית פרקטיקות מבוססות מחקר
מצגות, פוסטרים או מאמרים
מחברים בין מחקר ועשייה בחינוך (2022)
מחברים בין מחקר ועשייה בחינוך (2024)
שותפה לפרס הרקטור להתחדשות וליצירתיות בהוראה באוניברסיטת ת"א (2025)

רונן וילדשטיין
נושא המחקר
הערכת הקשר בין תהליכים של וויסות למידה
קשב חזותי משותף ועומס קוגניטיבי
בתהליכי הבניית ידע במהלך מידול של תופעה
פיזיקלית
בהנחיה משותפת עם -
ד"ר אילנה דובובי, בית הספר למקצועות הבריאות, אוניברסיטת תל אביב

נושא המחקר
אפיון היבטי חשיבה חישובית בשיח של תלמידים במהלך פיתוח מודלים של המבנה החלקיקי של
החומר במשימות מובנות ומונחות
מצגות פוסטרים או מאמרים

נושא המחקר
תרומת הכוונה מטה-קוגניטיבית במהלך פתרון בעיות במדעי המחשב לדיוק תחושת השגיאה של תלמידים
בבית ספר יסודי
מצגות פוסטרים או מאמרים

סברין יאסין
נושא המחקר
אפיון פרקטיקות הוראה תומכות למידה בהכוונה עצמית בהיבטים של התנהגות
מצגות פוסטרים או מאמרים

יוגב שני
נושא המחקר
חניכה קוגניטיבית היברידית אדם-בינה מלאכותית יוצרת: עידוד פרחי הוראה ליישום פרקטיקות הוראה התומכות בלמידה בהכוונה עצמית של תלמידים

קלודיה סאבא בטשון
נושא המחקר
אפיון פרקטיקות הוראה של מורים לקידום מיומנויות וויסות עצמי של סביבות למידה של תלמידיהם
מצגות פוסטרים או מאמרים
מאמר בעיתון מורי הביולוגיה (2025)

נושא המחקר
אפיון פרקטיקות ההוראה בהן מורים ממנפים הזדמנויות לפיתוח וטיפוח תהליכי למידה בהכוונה עצמית, על ידי עידוד התלמידים לווסת תהליכים של מוטיבציה
מצגות פוסטרים או מאמרים

יעל מונטל
נושא המחקר
קהילות מורות בחינוך החרדי לעידוד יישום והטמעה של טכנולוגיות בהוראה
מצגות פוסטרים או מאמרים

פאטמה מריסאת
נושא המחקר
"לדעת" או "לחוות": אפיון הידע המסורתי-אקולוגי (Traditional Ecological Knowledge-TEK) אודות תקופת המסיק בשתי סביבות הלמידה - הפורמאלית והבלתי פורמאלית - בקרב הקהילה הבדואית בצפון
ישראל
מצגות פוסטרים או מאמרים
הוועדה השנתית למדע וסביבה (2023)


נדין סבאח
נושא המחקר
בין מסורת למודרניזציה: התפתחות זהות מדעית בקרב סטודנטיות מהחברה הדרוזית
מצגות פוסטרים או מאמרים

הדיל חטיב חוסיין
נושא המחקר
התמודדות מורים עם מצבי אי-וודאות מתמשכים בהוראה: אפיון התמודדות חשיבה רפלקטיבית ואדפטיבית של מורים בתקופת הקורונה

מורן חדאד
נושא המחקר
דינמיקה של תהליכים מטה – קוגניטיביים ותהליכי ויסות למידה בעבודה בקבוצות במהלך מידול של תופעה פיזיקלית

מונא כבהא
נושא המחקר
דיוק מדעי והיענות בתהליכי מידול בכיתת המדעים
מצגות פוסטרים או מאמרים
פורום חוקרי הוראת הביולוגיה (2023)

האלה זריקי
נושא המחקר
שימוש בסימולציות לקידום תפיסות של פרחי הוראה אודות שילוב פדגוגיות התומכות בתהליכי וויסות עצמי בלמידה במהלך ההוראה בכיתת המדעים

איסלאם עקאד
נושא המחקר
שותפות קהילתית כמפתח לקידום בריאות במסגרת הוראת המדעים: השפעת השתלמות מורים המבוססת על תיאוריית CHAT: Cultural Historical Activity Theory על תפיסות ופדגוגיות של מורים למדעים
מצגות פוסטרים או מאמרים

רימא ח'אזן

סג'א רביע
נושא המחקר
פיתוח אוריינות מדעית באופן אישי וקולקטיבי במסגרת סביבה מולטי דיסציפלינרית
מצגות פוסטרים או מאמרים

לילא סרסור
נושא המחקר
השפעת מבנה החקר המדעי (מובנה, מונחה) על תהליכים מטה קוגניטיביים והישגים מדעיים של תלמידים
מצגות פוסטרים או מאמרים

כריסטופר כרם
נושא המחקר
מעורבות הורים להגברת הרלוונטית של מדע דרך חיבור בין ידע יום יומי וידע מדעי
מצגות פוסטרים או מאמרים







